بازی

معرفی بازی CALL OF DUTY MOBILE

کالاف دیوتی

Call of Duty Mobile، نسخه ای متفاوت اما جذاب

بازی Call of Duty یا همان ندای وظیفه، جزء آن دسته از بازی های ویدیویی با ژانر اکشن و دلهره آور و چالش برانگیز محسوب می شود که نظر هر شخصی که حتی به تازگی وارد دنیای اسرار آمیز بازی های رایانه ای شده است را به خود جلب می کند.

کالاف دیوتی

این بازی در گونه بازی های تیراندازی محسوب می شود. از این بازی که اولین نسخه اش در سال 2003 و توسط استودیو اکتیویژن وارد بازار شد. نسخه های دیگر این بازی توسط استودیو اینفینیتی وار ساخته شد و در ادامه، توسط دیگر استودیوها توسعه داده شد که از مهمترین آن ها می توان به استودیو تری آرک و اسلج همرگیمز اشاره کرد. نسخه 2003 این بازی به حدی شهرت یافت که بهترین بازی آن سال لقب گرفت. از ویژگی منحصر به فرد این بازی که باعث شد که این بازی نسبت به رقبای خود متمایز باشد، داستان های واقع گرایانه اش بود به عنوان مثال در این بازی شما می توانستید مراحل مختلف را با روش های متفاوت بگذرانید (منظور این است که Call of Duty مانند بسیاری از بازی های آن زمان نبود که تنها یک راه برای گذراندن مراحل داشته باشد)؛ همچنین شخصیت اصلی در برابر ضربات، آسیب پذیر بود و تنها می توانست تعداد محدودی سلاح با خود حمل کند؛ علاوه بر این سربازان می توانستند استتار کرده و از پشت شما را غافلگیر کنند و حتی برای پشتیبانی همرزم خود به سمت شما تیراندازی کنند. Call of Duty 2003 ، یک بخش چند نفره نیز داشت و اگر مجددا آن را بازی کنید و آن را با نسخه های جدید تر مقایسه کنید، متوجه سیر طولانی پیشرفت این بازی خواهید شد.

 تقریبا هر ساله نسخه ای جدید منتشر می شود. هر نسخه، داستان مخصوص به خود را دارد و با فضای متفاوتی که دارد، شما را وارد یک ماجراجویی تازه می کند. مثلا نسخه WWII (جنگ جهانی دوم) این بازی که در سال 2017 عرضه شد، همانطور که از اسمش پیداست، فضای جنگ جهانی دوم را به رخ می کشد و داستانش درباره جبهه غربی یکی از جوخه های ایالات متحده آمریکاست.

کالاف دیوتی

نسخه ای که سال 2019 وارد بازار شد، نسخه Call of Duty Mobile بود. در دورانی که بازار بازی های رایگان آنلاین بر روی گوشی های هوشمند حسابی اوج گرفته بود، استودیو اکتیویژن، تصمیم گرفت کار متفاوتی انجام دهد و این کار برای رقابت با امثال PUBG Mobile  و  Fortnite بود. در سال 2019 قرار بر آن شد که  به جای ارائه نسخه جدید از این سری بازی، نسخه ای ارائه دهد که از ابتدا مخصوص گوشی های هوشمند باشد. در نهایت بازی Call of Duty: Mobile، در سال 2019 برای دستگاه های اندروید و IOS عرضه شد و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است.

در این نسخه، همانند بازی های آنلاین چند نفره مثل مدرن کامبت 5 با طیف گسترده ای از بازیکنان سراسر جهان به مبارزه و جنگ خواهید پرداخت و ده ها ماموریت خاص را پشت سر می گذارید. همه شخصیت ها، سلاح ها و دیگر ویژگی های نسخه های قبل Call of Duty به همراه چند ویژگی جدید در این بازی آورده شده است تا تجربه بهترین بازی چند نفره آنلاین را برای شما ارمغان بیاورد.

کالاف دیوتی

در این بازی دو حالت وجود دارد؛ یکی مولتی پلیر عادی و دیگری بتل رویال.

در حالت مولتی پلیر، شما می توانید مپ های محبوب بازی هایی همچون Modern Warfare  و Black Ops 2 را مشاهده کنید. این حالت در بخش های مختلف این نسخه قابل اجراست. به جز حالت مولتی پلیر، حالت زامبی نیز در ابتدا در این نسخه وجود داشت اما بعد از چند ماه به دلیل تعداد پایین بازیکنان، این حالت از این نسخه حذف شد.

از طرفی در حالت بتل رویال، تجربه ای شبیه به چیزی که در  Black Ops 4 دیدیم وجود دارد. در لحظه اول صد بازیکن در مپ فرود می آیند و باید به دنبال تجهیزات و اسلحه بگردند. آن ها باید در حالی که مپ به صورت دایره وار در حال کوچک شدن می باشد تجهیزات را پیدا کرده و با استفاده از آن ها حریفان خود را بکشند و در نهایت آخرین بازمانده مپ شوند.

نکته قابل توجهی که درخصوص حالت بتل رویال این نسخه وجود دارد این است که بازیکنان علاوه بر بازی در حالت اول شخص، می توانند در حالت سوم شخص نیز بازی کنند. این اقدام برای رقابت با بازی هایی از جمله پابجی طراحی شد.

همانطور که گفته شد، این نسخه تماما برای گوشی های هوشمند ساخته شده است علاوه بر این، این نسخه پشتیبانی تاچ اسکرین دارد که شما در صورت صلاحدید خود می توانید به جای تاچ اسکرین از یک کنترلر برای کنترل بازی خود استفاده کنید. سیستم کنترل و گرافیک بالای Call of Duty به حدی است که گاهی می توان حتی این نسخه را با نسخه های نسل هفتمش نیز مقایسه کرد.

در نهایت تمام ابزار فراهم شده تا شما برای ساعت ها در دنیای بی نظیر  Call of Duty غرق شوید. از علاقه مندان و دوستداران بازی های اکشن، تفنگی و بخصوص بازی های Call of Duty هستید بدون شک، Call of Duty Mobile ، نظرتان را جلب میکند و ارزش امتحان کردن را دارد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *